Sopimusehdot

Verkkokaupan sopimusehdot

päivitetty 13.10.2021

Yleiset ehdot

Verkkokauppa on Sinimusta:n digitaalinen kauppapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan kauppiaan ja asiakkaan välisessä kauppasuhteessa. Sinimusta:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Sinimusta:n kotisivuilla.

Sinimusta ei vastaa vahingosta joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä tarkoitetaan ennalta arvaamatonta tilauksen toimituksen muutosta, johon kauppias ei voi vaikuttaa. Kauppias on velvollinen ilmoittamaan ylivoimaisesta esteestä asiakkaalleen.

Asiakkuussuhde

Asiakkaalla on tilauksen yhteydessä velvollisuus toimittaa yhteystiedot: Nimi, osoite, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite.

Yritysasiakkaalta vaadimme yhteystietojen lisäksi y-tunnuksen sekä mahdollisen laskutusosoitteen.

Asiakkaan tiedot on tallennetaan Sinimusta:n asiakasrekistereihin ja niitä käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Verkkokaupan ylläpito: tiedonkäsittelijät ja -prosessorit saavat käsitellä tietojanne. Lue lisää tietosuojasta.

Hinnat


Verkkokaupan tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta ei toimituskustannuksia jollei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on virheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos virhe on oletettavissa. Sinimustapidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Takuu

Takuu märäytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti.

Takuukorjaus tehdään valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Huoltoaika-arvio on noin 10-15 arkipäivää.
Aiheettomien huoltokäyntien kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Sinimustaei ole asiakkaan aiheuttamista vahingoista. Aiheettoman huollon kulut ja Sinimusta:lle aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Jos tuotteessa on virhe, sinulla on oikeus hyvitykseen jos:

Tavara ei sovi käyttötarkoitukseen.
Tavara ei vastaa tietoja.
Tavara kestää lyhyemmän aikaa kun perustellusti voi odottaa.
Tavara ei ole pakattu asianmukaisella tavalla sen säilyttämiseksi tai suojaamiseksi.
Tavaralle ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä.
Tavara ei täytä turvallisuusvaatimuksia.
Emme ole vastuussa tavaroiden tavanomaisesta kulumisesta, vääränlaisessa käsittelyssä, ohjeiden laiminlyönnistä tai luovutuksen jälkeen sattuneista tapaturmista.

Verkkomaksu

Verkkomaksamisen palveluntarjoaja on Paytrail Oyj, Kassa sivulta ”siirry maksamaan” painike ohjaa teidät Paytrail Oyj:n maksupalveluun.
On hyvä tarkasta verkko-osoitteen oikeellisuus maksutapahtumaa tehdessä, sillä vain Paytrail Oyj käsittelee maksukorttien tietoja.

Maksuhetkeä lukuunottamatta meillä ei myöskään ole tarvetta pankkikorttinne numeroihin, voimassaolopäivään tai cvc turvanumeroon. Näitä tietoja rikolliset saattavat kalastella esim. soittamalla, sähköpostilla tai muutoin tekeytymällä kauppiaaksi. Älä luovuta maksutietojasi huijareille. Jos maksutietojanne yritetään saada teiltä, tehkää asiasta ilmoitus poliisille.

Maksuvelvollisuus

Tilaamalla verkkokaupasta hyväksyt tilauksen maksuvelvollisuuden.

Toimitus

Sinimusta pidättää oikeuden suurien tilauksien yhteydessä siirtää rahtimaksu asiakkaan maksettavaksi, silloin kuin näitä lisäkuluja ei voi kohtuudella laskea. Olemme tuolloin yhteydessä asiakkaaseen, jolloin asiakkaalla ja kauppiaalla on mahdollisuus perua kauppa, jos kustannuksista ei päästä sopimukseen.

Tilauksen saapuessa tarkasta tuotteiden virheettömyys sekä käytettävyys, peruutusoikeus yleisesti menetetään silloin kun tuote otetaan käyttöön tai sinetti avataan.

Palautusoikeus

Verkkokaupassa on 14 vuorokauden palautusoikeus.
Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus, jolloin pakkausta ei saa avata.
Asiakkaalle erikseen räätälöidyllä tuotteella ei ole palautusoikeutta.
palautus tehdään aina alkuperäisessä maksutavassa käytetylle maksutavalle.

Palautusoikeudet määräytyvät kuluttajasuojalain mukaisesti.

Palautuksen voit tehdä postitse, matkahuollon kautta tai viemällä tuotteen suoraan toimipisteelle. Vastaanotettu palautus kirjataan asiakastilille. Tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Kuluttaja vastaa palautuksesta muodostuneista kustannuksista.

Myymäläpalautus: varmista että sinulla on esittää kuitti ja henkilöllisyystodistus.

Palautus postin kautta
Pakkaa tuote hyvin, tai niin kuin se oli sinulle toimitettaessa, jotta se ei vaurioidu matkalla. Liitä mukaan asiakaspalautuslomake. Jos et voi tulostaa lomaketta, liitä mukaan kuitti ja paperi, johon kirjoitat yhteystietosi sekä syyn palautukselle.

Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Tilausvahvistus

Saatte tilausvahvistuksen tilauksen jälkeen sähköpostilla.

Peruuttaminen

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muutoin, viimeistään 14 päivän kuluttua. Ilmoituksen voi tehdä myös vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla tai palautettavan tavaran mukana toimitettavalla ilmoituksella.

Ilmoitamme peruutuksen vastaanotosta viipymättä, esimerkiksi sähköpostilla, peruutusilmoituksen saapuessa.

Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu, tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettua suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.

Yritysasiakkaan lisäehdot

Sinimusta ei vastaa tuotteen tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Verkkokaupan korvausvastuu rajoittuu sopimusehdoissa kuvattuihin tapoihin. Tuotevirhevastuu rajoittuu kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Sinimusta ei ole velvollinen toteuttamaan tilausta, jos siinä on ylivoimainen este jota ei voi kohtuudella voittaa.
Tällaisessa tilanteessa Sinimusta ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia ja voi purkaa sopimuksen.

Tilaamalla hyväksyt nämä sopimusehdot.

Seinäjokinen-lehti Oy
60560 Halkosaari
040 5868 401
Y-tunnus: 2916379-4
seinajokinenlehti@gmail.com